بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـد یقیــن
به وبسایت خودتون خوش آمدید
پایگاه مقاومت بسیج
شهید رنجبر گله دون
یکی از پایگاه های حوزه ثارالله
زیر نظر سپاه کربلا ساری میباشد
این پایگاه در فاصله 4300 متری
حوزه ثارالله قرار دارد
موقعیت جغرافیایی پایگاه
عرض جغرافیایی: 36°34'44.23"N
طول جغرافیایی : 53° 5'34.41"E
رئیس مرکز مطالعات عربی و بینالمللی لبنان با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: این اقدام و پاسخ مردم به ندای ایشان منجر به احیای روحیه مبارزاتی مردم در زمینه فلسطین شده است.
خبرگزاری فارس: حمله نظامی ایران به اسرائیل شامل ۲ پرده و ۸ گام است. در این طرح تنها گام اول از پرده اول از حمله نظامی ایران به اسرائیل بیان میشود و توضیح کامل ۸ گام این حمله در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.
شبکه بهایی "من وتو" (manoto) با پخش گزارشی تبلیغاتی راجع به توانایی های نظامی رژیم صهیونیستی، تلاش کرد تجهیزات نظامی این رژیم را به رخ بینندگان بکشد و کماندوهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیست را برترین جنگاوران جهان جلوه بدهد!
گزارشگر این شبکه بهایی، از تحرکات متجاوزانه و جنایات ددمنشانه صهیونیست ها با عنوان "دفاع از مرزهای اسرائیل" یاد می کرد و می گفت: «شاید این عملیات ها از نظر برخی کشورها ناخوشایند باشد، اما برای دفاع از مرزهای اسرائیل هر کاری را که صلاح باشد، باید انجام داد[!]»
گزارشگر من و تو به گونه ای ویژه اصرار داشت که دائما تکرار کند: «ارتش اسرائیل از رقبای خود همیشه یک قدم جلوتر است و برترین ارتش دنیاست. پس هیچ گاه با اسرائیلی ها درگیر نشوید[!]»
ناگفته پیداست که رژیم جعلی صهیونیستی پس از شکست ذلت بار ارتش صهیونیستی در برابر حزب الله -در جنگ 33 روزه لبنان- و عدم توفیق در به زانو درآوردن جنبش های جهادی فلسطینی در جریان نبرد 22 روزه و محاصره طویل المدت غزه -حتی با توسل به سلاح های غیرمتعارف- به شدت حیثیت خیالی و ابهت پوشالی خود را در معرض خطر می بیند.
به همین دلیل است که شبکه بهایی من و تو را که با صهیونیسم بین الملل ارتباطی ارگانیک دارد، واداشته است تا با تهیه و پخش گزارش هایی از این دست، به بازیابی آبروی از دست رفته ارتش اسرائیل کمک کند.
نکته آخر اینکه شبکه من و تو با این اقدام مشکوک، بار دیگر ثابت کرد که علاوه بر بهایی بودن، "صهیونیستی" نیز هست.
شاید اگر تنها مشکل این روزهای اسرائیل، خودسوزی روزانه شهروندان ساکن سرزمینهای اشغالی بود، نتانیاهو و دوستان میتوانستند فکری به حال ترمیم وضعیت داخلی خود بکنند اما انگار طالع آسمانی کابینه او و شیمون پرز، شمشیر را از رو بسته است.
اگر تا هفته پیش اعتراضات گسترده داخلی، خودسوزیهای هر روزه، از دست رفتن مصر به عنوان یکی از همراهان جدی اسرائیل در جهان و فشارهای سنگین بینالمللی برای توقف نقض حقوق بشر در نوار غزه، مهمترین دغدغه سران رژیم صهیونیستی بود، اکنون رنگ پریدگی صورت سیاسیون اسرائیلی خبر از یک ترس عظیم در وجود آنان میدهد؛ ترسی که منبع آن را باید در حوالی جنوب لبنان جستجو کرد: «اگر ایران ضعیف بود اسرائیل تردیدی نداشت و از مدتها قبل تاسیسات هستهای ایران را بمباران کرده بود اما بحث و جدل بر سر این بمباران به خاطر آن است که ایران قدرتمند و شجاع است و همه ما میدانیم که اگر ایران از سوی اسرائیل هدف قرار گیرد، پاسخ ایران کوبنده و تکاندهنده خواهد بود و اسرائیل فرصت طلایی را به ایران که از ۳۲ سال قبل آرزوی آن را دارد، اعطا خواهد کرد.»
سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان هنوز به عنوان خبر اول رسانههای اسرائیلی است و دهان به دهان میان ساکنین سرزمینهای اشغالی میچرخد. نصرالله صراحتا لفاظیهای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران را شوخی خندهداری خواند که در صورت تحقق، آرزوی چندین ساله ایران را برآورده خواهد کرد.
دبیرکل حزبالله لبنان همچنین در سخنرانی خود بر قدرتمند شدن کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: «اسرائیل واقعا از حمله به ایران میترسد و این مسئله واقعا مهم است و این یک عبرتی است که هر ملت عربی از خطر اسرائیلی در امان باشد، منطق روشنی وجود که میگوید تنها قدرتمندان در جهان محترم شمرده میشوند بنابراین هر کشور عربی اگر میخواهد از تجاوزات اسرائیل در امان باشد باید قدرتمند باشد. در خصوص لبنان نیز ما شاهد تهدیدات علیه لبنان بودیم و حتی سخن از تخریب لبنان به میان میآوردند، ما منکر قدرت ویرانگر اسرائیل نیستیم و منکر آن نیستیم که تفکر اسرائیلی تروریستی است و پیش از این آن را انجام داده است اما آنچه که در لبنان تازگی دارد این است که من نمیگویم ما اسرائیل را ویران خواهیم کرد بلکه میتوانم بگویم که ما میتوانیم زندگی میلیونها صهیونیست در فلسطین را به جهنم واقعی تبدیل کنیم و چهره اسرائیل را تغییر دهیم.»
مقام معظم رهبري در بيانات خود بسيج را نيروي كارآمد كشور براي همه ميدان ها تعريف و خاطرنشان كردند : بسيج يعني نيروي كارآمد كشور براي همه ميدان ها. بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در خصوص بسيج به شرح ذيل است: سالگرد تشكيل بسيج مستضعفان، يادآور خاطره پرشكوه مجاهداتي است كه در دوران هشت ساله جنگ تحميلي، زيباترين تابلوهاي ايثار و فداكاري همراه با نجابت و فروتني و توأم با شجاعت و رشادت را ترسيم كرده است.خاطره جوانمردان پاكدامن و غيوري كه شيران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شيطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آميختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.جواناني كه از لذات و هوس هاي جواني براي خدا گذشتند و پيراني كه محنت ميدان جنگ را بر راحت پيرانه سر ترجيح دادند و مرداني كه محبت زن و فرزند و يار و ديار را در قربانگاه عشق الهي فدا كردند؛ خاطره انسان هاي بزرگ و كم ادعايي كه كمر به دفاع از ارزش هاي الهي بستند و از هيبت دروغين قدرت هايي كه براي حفظ فرهنگ و ارزش هاي جاهلي غرب به مصاف ارزش هاي الهي آمده بودند، نهراسيدند. (۶۸/۹/۲) ***
امام صادق(ع) دراینباره میفرمایند: آن زمانی که امام مهدی(ع) ظهور میکند، به کعبه تکیه میکند؛ در حالی که 313 نفر نزد او جمع شدهاند؛پس از تلاوت این آیه شریف میفرماید: «منم بقیة الله و من حجت خدا و خلیفه او برشمایم».
احادیث متعددی از ائمه اطهار(ع) وجود دارد که خبر از ظهور حضرت مهدی(عج) با کتاب جدیدی می دهند؛ همانگونه که در حدیثی چنین آمده است: «إِذَا قَامَ الْقَائِمُ جَاءَ بِأَمْرٍ جَدِیدٍ کَمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ فِی بُدُوِّ الْإِسْلَامِ إِلَى أَمْرٍ جَدِیدٍ»؛هنگامی که قائم(ع) ظهور کرد با امر جدید خواهد آمد، چنانکه رسول خدا(ص) در آغاز اسلام مردم را به امر جدید دعوت میکرد.
بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی (عج) بعد از ظهورشان در جوار کعبه، ابتدا آیه 86 سوره هود را می خوانند: « بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می فرمایند: « یا اهل العالم أَنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ خَلِیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیْكُمْ». ای اهل عالم من ذخیره الهی بر روی زمین و خلیفه او و حجت او بر شما هستم».
امام صادق(ع) درباره اولین آیه ای که بعد از ظهور بر زبان مبارک امام زمان(عج) جاری می شود، میفرماید: آن زمانی که امام مهدی(ع) ظهور میکند، به کعبه تکیه میکند؛ در حالی که 313 نفر نزد او جمع شدهاند. اولین سخن و گفتهاش این آیه است: (بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِینَ)؛ «آنچه خداوند برای شما باقی گزارده، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید». سپس میفرماید: «منم بقیة الله و من حجت خدا و خلیفه او برشمایم». پس سلام کنندهای بر او سلام نمیکند، مگر آنکه میگوید: السلام علیکَ یا بقیة الله فی ارضه، و زمانی که نزد او 4 هزار نفر جمع شوند، از مکه بیرون میرود و در روی زمین معبودی غیر از خدای عزّوجل از بت و غیر آن باقی نمیماند، مگر آنکه آتش در آن میافتد و خواهد سوخت.
همچنین در روایات اسلامی بر بنای مجدد اسلام توسط امام زمان(عج)تصریح شده است به گونه ای که امام باقر(ع) در حدیثی می فرماید: «یَقُومُ الْقَائِمُ بِأَمْرٍ جَدِیدٍ وَ کِتَابٍ جَدِیدٍ وَ قَضَاءٍ جَدِیدٍ...»؛امام قائم که قیام کند امرى نو و کتابى نو و قضاوتى نو خواهد داشت. و نیز امام صادق(ع) در روایتی به تشابه کار امام زمان(عج) با اقدام پیامبر اسلام(ص) اشاره کرده و می فرماید::«قَالَ یَصْنَعُ مَا صَنَعَ رَسُولُ اللَّهِ یَهْدِمُ مَا کَانَ قَبْلَهُ کَمَا هَدَمَ رَسُولُ اللَّهِ أَمْرَ الْجَاهِلِیَّةِ وَ یَسْتَأْنِفُ الْإِسْلَامَ جَدِیداً»؛ همانکاری را که رسول خدا(ص) انجام داد، مهدی(عج) انجام میدهد. بدعتهای موجود را خراب میکند، چنانکه رسول خدا اساس جاهلیت را منهدم نمود، آنگاه اسلام را از نو بنا میکند.
مضمون این احادیث در نگاه اولیه و ظاهری دلالت بر آوردن دینی جدید توسط ولی عصر(عج) دارند. با توجه به این مطلب بسیاری از اصول و اعتقادات مکتب تشیّع زیر سؤال میرود و به ناچار باید تفسیری مناسب با اصول اعتقادی تشیع عرضه شود. برای پاسخ گفتن به شبهه مذکور نیاز است به مقدماتی اشاره شود که عبارتاند از:
الف. اگر در منابع حدیثی جستوجویی داشته باشیم، اساساً واژهای تحت عنوان دین جدید پیدا نخواهیم کرد، ولی متأسفانه در برخی از کتابهایی که در مورد امام زمان(عج) نوشته شده در ترجمه فارسی بعضی از احادیث به این مطلب اشاره شده است که حضرت با دین جدید میآید. در حالی که این ترجمه صحیح نیست؛ چون مقصود از عبارت «یستأنف الاسلام جدیدا» ؛ یعنی بازسازی اسلام نه آوردن دین جدیدی غیر از اسلام.
ب. بر فرض که مراد از این قضا و امر جدید، دین جدید باشد، باز هم باید گفت: امام زمان(عج) هرگز دین جدید و تازهای غیر از اسلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نخواهد آورد و دین در نزد خدا تنها یکی است، همانطور که قرآن کریم میفرماید: «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ». شاهد این مطلب صراحت قرآن در زمینه ختم نبوّت در آیه 40 سوره احزاب، و روایتی است که صریحاً مسئله خاتمیت پیامبر اسلام را ثابت میکند. همچنین طبق احادیث متعدد دیگری؛ حضرت مهدی(عج) با همان روش پیامبر اسلام و کتاب و سنت و آئین او بر میخیزد؛ لذا روشن میشود که برنامه امام زمان(عج) و رفتارش ترویج و بسط اسلام و تجدید عظمت قرآن است.
ج. اساساً حضرت مهدی هدایت کننده است؛ یعنی همان دین حضرت محمد(ص) را بسط و گسترش میدهد؛ لذا حکمت اصلى نامیده شدن امام زمان(ع)، به مهدى آن است که آنحضرت مردم را به آنچه که از آن دور شدهاند؛ یعنى احکام واقعى اسلام هدایت خواهد کرد. شاهدش این حدیث است: «إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (ع) دَعَا النَّاسَ إِلَی الْإِسْلَامِ جَدِیداً وَ هَدَاهُمْ إِلَی أَمْرٍ قَدْ دَثَرَ وَ ضَلَّ عَنْهُ الْجُمْهُورُ وَ إِنَّمَا سُمِّیَ الْقَائِمُ مَهْدِیّاً لِأَنَّهُ یُهْدَی إِلَی أَمْرٍ مَضْلُولٍ عَنْهُ وَ سُمِّیَ الْقَائِمَ لِقِیَامِهِ بِالْحَقِّ»؛ وقتی قائم ما قیام کرد مردم را از نو به سوی اسلام دعوت مینماید و به سوی چیزی که کهنه شده و عموم مردم از آن دور افتادهاند، هدایت میکند. آنجناب، مهدی نامیده شده؛ چون به چیزی که مردم از آن دور شدهاند هدایت میشود و قائم نامیده شده چون برای به پا داشتن حق قیام میکند.
د. حالکه روشن شد سیره عملی امام زمان(عج) جز رفتار پیامبر نیست، و اساساً مهدی بودن او هم به همین معنا است، لازم است به این مواردی اشاره کنیم که چرا مهدی بودن حضرت موجب توهّم عرضه دین جدید میشود. برای این مطلب دلایل متعددی وجود دارد که عبارتاند از:
یک. مطابق برخى روایات، بخشى از احکام به جهت نبود شرایط و مقتضیات در عصر معصومان بیان نشده و تنها علمش نزد اهل بیت(ع) باقى مانده است و در عصر ظهور آن احکام بیان خواهد شد.
دو. بخشى از احکام به جهت از بین رفتن کتابها و احادیث تلف شده و به دست ما نرسیده است که قطعاً نزد امام زمان(ع) موجود است و در عصر ظهور آنها را بیان کرده و به اجرا خواهد گذاشت.
سه. در عصر غیبت به جهت دورى از امام معصوم، علما و فقها مأمور به گرفتن احکام از ادلهاى هستند که برخی از آنها ظنّى است و در نتیجه احکامى که استخراج مىشود احکام ظاهرى است نه واقعى، اگر چه در عصر غیبت مأمور به عمل به آنها هستیم، ولى در عصر ظهور توسط امام زمان(ع) احکام واقعى عرضه مىشود.
چهار. در طول تاریخ اسلام برخى از احکام بنا به مصالحی کمتر به آنها عمل شده و یا اصلاً در جامعه بیان نشده است؛ که به طور حتم اینگونه احکام در عصر ظهور به اجرا در خواهد آمد.
پنج. تا عصر ظهور دیدگاه و سطح فکر و تعقل مردم بسیار بالا رفته و آمادگى و قابلیتهایى فوق العاده در فهم معارف دینى خواهند یافت که در نتیجه احتیاج به پاسخگویى با انحای مختلف به این خواستهها است.[9]
بنابراین،در مجموع باید احادیث را به گونهای ترجمه و تفسیر کرد که شبههای پیش نیاید؛ بدین بیان که در زمان غیبت، بدعتهایی در دین گذاشته میشود و احکامی از اسلام و قرآن بر طبق میل مردم تأویل و تفسیر میشود و بسیاری از حدود و احکام چنان فراموش میشوند که گویا اصلاً از اسلام نبودند. وقتی که حضرت مهدی(ع) ظهور کند، بدعتها را ابطال میکند و احکام خدا را به همان گونهای که صادر شده بود، ظاهر میسازند. حدود اسلامی را بدون سهل انگاری اجرا میکند و معلوم است که برای مردم چنین برنامهای تازگی دارد. و مردم با دیدن اینکه امام زمان، در تمام زمینهها به لزوم رعایت احکام خاصى که ریشههاى وابستگى به دیگران و تأثیرپذیرى از فرهنگ بیگانه را قطع مىکند و هرگونه ظلم و ستم و امتیاز طلبىهاى نادرست اجتماعى را از متولیان دروغین امور سلب مىکند و... پافشارى مىنمایند، در حالی که این امور را آنها تاکنون به اسم قوانین اسلامى ایجاد و رواج داده بودند، بدیهى است که با مشاهده چنین وضعى حتى برخى از متولیان مراکز مذهبى و فرهنگى نیز به مقابله با آن حضرت برخواهند خاست؛ چرا که اولاً: مضمون دعوت آنحضرت را به ضرر موقعیت خویش مىبینند، ثانیاً: آنها را مخالف با آنچه که تا آن روز به اسم اسلام مىشناختند ارزیابى مىکنند.